em vừa bật update win 7 lên, mặc dù update báo lỗi.
Song Song với đó em làm theo hướng dẫn
https://www.dell.com/support/kbdoc/...ktop-or-taskbar-in-windows-vista-or-windows-7
Khởi động lại máy thì đã sử dụng được sendto desktop rồi ạ.
Xem phần đính kèm 25082
Tôi copy lại hướng dẫn từ link của bạn gửi ở trên đây:
Symptoms
As of April 11, 2017, Windows Vista customers are no longer receiving new security updates, non-security hotfixes, free or paid assisted support options, or online technical content updates from Microsoft. This article will no longer be updated and remains for information only. Please visit the
Microsoft site for the full end of support statement.
Occassionally icons will not display correctly. You may have a solid blank space where an icon should be on either the taskbar or the Windows desktop when using Windows Vista or Windows 7. These icons may become corrupted for a variety of reasons, including the installation of third party software. The following process for rebuilding the icon cache (IconCache.db) can be helpful in resolving this issue.
1. Click the Start button and click on "Computer" to open a Windows Explorer window.
2. Click on "Organize" from the Tool bar and choose "Folder and search options" to open the Folder Options window.
3. Click on the "View" tab.
4. Click on the selection for "Show hidden files, folders or drives" and then click on "OK".
5. From the Windows Explorer window, navigate to the "C:\Users\username\AppData\Local" folder where "username" represents the username of the person currently logged into the computer.
6. Find the "IconCache.db" file and delete it.
7. Close the window and restart the computer and Windows will automatically rebuild the icon cache on reboot.
Rebuilding the icon cache should resolve the issue, but if not, you can troubleshoot the issue further by testing a newly created user account or by testing the system in Safe Mode.
Nhờ GG dịch phần thực hành:
1. Nhấp vào nút Bắt đầu và nhấp vào "Máy tính" để mở cửa sổ Windows Explorer.
2. Nhấp vào "Sắp xếp" từ thanh Công cụ và chọn "Tùy chọn thư mục và tìm kiếm" để mở cửa sổ Tùy chọn thư mục.
3. Nhấp vào tab "Xem".
4. Nhấp vào lựa chọn cho "Hiển thị tệp, thư mục hoặc ổ đĩa ẩn" và sau đó nhấp vào "OK".
5. Từ cửa sổ Windows Explorer, điều hướng đến thư mục "C: \ Users \ username \ AppData \ Local" trong đó "username" đại diện cho tên người dùng của người hiện đang đăng nhập vào máy tính.
6. Tìm tệp "IconCache.db" và xóa nó.
7. Đóng cửa sổ và khởi động lại máy tính và Windows sẽ tự động xây dựng lại bộ đệm biểu tượng khi khởi động lại.
Việc tạo lại bộ nhớ cache biểu tượng sẽ giải quyết được sự cố, nhưng nếu không, bạn có thể khắc phục sự cố thêm bằng cách kiểm tra tài khoản người dùng mới được tạo hoặc bằng cách kiểm tra hệ thống ở Chế độ an toàn.